מחשבון של זהב ישן – מתי צריך להשתמש בו ואיך עושים את זה?

מערכת שורש  יג תמוז, תשפא  6/23/2021

אם גם אתם מחזיקים זהב ישן וחושבים למכור אותו, כמו רבים אחרים, מאמר זה הוא בשבילכם! כאן נסביר כל מה שחשוב לדעת על מכירת זהב ועל חישוב באמצעות מחשבון של זהב ישן
.......................

מחשבון של זהב ישן – מתי צריך להשתמש בו ואיך עושים את זה?

זהב ישן – מה זה בכלל אומר?
זהב ישן הוא בדרך כלל זהב, שעבר בירושה מדור לדור. בעבר הוא ודאי שימש את בעליו בדרך כזו או אחרת, גם אם רק למטרת ביטחון כלכלי למקרה של יום גשום, וכיום הוא לא תורם לבעלים שלו בשום דרך שהיא ולמעשה, ייתכן שכבר דורות רבים אף אחד לא משתמש בו כמו במקרה של תכשיט שיצא מהאופנה כבר לפני עשרות שנים.

צורות רבות של זהב
רגע לפני שנעסוק בשאלה מתי צריך מחשבון של זהב ישן ובשביל מה, בואו נדבר על הזהב עצמו. ובכן, הזהב הוא מתכת, שיכולה לשמש אותנו לשימושים רבים ושונים כמו הדוגמה של התכשיטים שהוזכרה לעיל. בנוסף, הזהב יכול לבוא גם בצורה של מטיל או של מטבע, של תשמיש קדושה או חפץ נוי ואפילו בצורת שן. המשותף לכל אלה הוא, שכולם עשויים מזהב וכולם יכולים לאבד מיכולת השימוש היום יומי שלנו בהם.

כיצד יכול זהב ישן לשמש אותנו?
אם חשבתם, שהזהב הישן שברשותכם נידון לשבת בכספת בלי יכולת לעזור לכם בשום דרך, תנו לנו לשתף אתכם בחדשות הטובות – באפשרותכם למכור את הזהב שברשותכם וסוף כל סוף להתחיל ליהנות ממנו! תהליך המכירה, עליו נסביר מיד, הוא בדיוק השלב שבו מחשבון של זהב ישן נכנס לתמונה.

למי ניתן למכור?
לא תאמינו עד כמה הזהב מבוקש, גם אם הוא בצורה בלתי שימושית בעליל! עובדה זו מאפשרת לכם לבחור בין מכירת הזהב לחנות תכשיטים לבין מכירתו לקונה זהב. בשני המקרים מדובר על תהליך מכירה קל ופשוט, עליו נרחיב מיד, וההבדל העיקרי בין שתי האפשרויות הוא התמורה המתקבלת: מהחנות ודאי תקבלו זיכוי לקנייה עתידית בחנות ואילו מקונה הזהב תקבלו כסף מזומן. כן, קראתם נכון!

תהליך מכירת הזהב
כפי שציינו, תהליך מכירת הזהב הוא תהליך מאוד פשוט. ראשית, עליכם לבחור למי אתם רוצים למכור את הזהב שלכם. לאחר הבחירה תקבעו פגישה ובמהלכה תחשבו את המחיר של הזהב שלכם באמצעות מחשבון של זהב ישן ולאחר קבלת הצעת המחיר, הזהב יעבור מהידיים שלכם אל הידיים של הקונה והתמורה תעבור מהקונה אליכם. במידה ותמכרו לקונה זהב, תקבלו גם מסמכים ובהם תיעוד מלא של העסקה שביצעתם.

חשוב לציין, שכדי להגיע להערכה מדויקת ככל הניתן של הזהב שלכם באמצעות מחשבון של זהב ישן, אותו ניתן למצוא באינטרנט וכך ניתן לבצע הערכה גם באופן עצמאי, יש לבצע את החישוב באותו יום מסחר בורסאי של יום מכירת הזהב בפועל.